יום ראשון, 21 ביוני 2015

20/6 התחרות השנתית של פורום ישראפיש לז'ירז'ור במים מתוקים 2015 -סיכום אישי

טוב חברים, מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד אוהב תחרויות ואל כן אני משתדל כל שנה להגיע לתחרות השנתית של פורום ישראפיש המאגד את הדייגים הארץ ישראלים דוברי הרוסית.

מומחה גדול בז'ירז'ור בכנרת אני לא אבל מאוד אוהב את הדייג במים המתוקים ,הנוף ,השקט והאווירה עושים לי את זה!!

שנים אני משתתף באירועים של ישראפיש המנוהלים ברמה מקצועית מהגבוהות ביותר בארץ וזה לא סוד שהחברה הרוסים מהפורום מקצועיים מאוד בתחום!!


אז ככה אסף ואני מוצאים את עצמנו ב-02:00 בוקר ליום שבת בדרך ל"יער הרוסים" (בין כפר נחום לחוף אמנון ) בכנרת.
הגעה בסביבות 04:15 הישר לתדריך בוקר והתחרות התחילה ב-05:15 ,5 שעות של ז'ירז'ור....

אני חייב לציין שלא היו לי צפיות גדולות....
מומחה גדול אני לא וגם בגיחה האחרונה לאזור  ביום ראשון התוצאות היו די עגומות, אך לאט ,לאט מצאתי את הקצב והצלחתי לתפוס פה ושם מושטים נחמדים ,ביניות לא יצא לי לתפוס.
העבודה הייתה איטית מאוד עם הקפצות של ניקל 2.5 גרם וכפית קטנה ,כמו כן עבודה פעם ראשונה עם חוט לזריקה פולורוקרבון דק מאוד.

עם סיום התחרות גיליתי שהצלחתי להגיע למקום 11 מתוך כ-30 משתתפים ,לא רע,לפני התחרות הייתי קונה את המקום בשתי ידיים!!

בקיצור היה כייף וחזרנו עם עוד כמה תובנות בנושא.

מחכה כבר לשנה הבאה!!!

סרטון קצר של היום- תחרות ישראפיש לז'ירז'ור במים מתוקים כינרת 2015:



קישור ישירות ל-YOUTUBE (למי שמתקשה לראות בסלולארי):

https://www.youtube.com/watch?v=45DuuWmvdjk

ציוד:

מקל-NISSIN MAGICSTICK ,אורך -2.10 מטר ,משקלי זריקה - 3 עד 15 גרם.
רולר - שימנו סטלה 1000FE.
חוט - פלורוקרבון לזריקה 6 ליברות של SEAGUAR R18.
דמויים - ניקל קאסטמאסר מקורי 3.5 גרם וכפית של luhr Jensen.

#הטבלה הסופית של התחרות:




  
#קצת תמונות מהתחרות מאתר ישראפיש:







 


#קישור לאתר הפורום ישראפיש:

http://israfish.com/

עד הפעם הבאה חברים......

3 תגובות:

  1. אין ספק שישראפיש מקיימים תחרויות ברמה גבוהה(ועוד בייחוד אחרי ששמעתי מה מחיר ההרשמה ;) )

    לפי הפוסטים שאתה מעלה רואים שהזימים שלך יותר מכוונים לים במקום לכינרת לכן אין ספק שמקום - 11 מוכבד מאוד,כל הכבוד !

    למה בחרת להשתמש בחוט פלורוקארבון ולא בבד שתקשור אליו חוט ניילון או תלאי של פלורו??הרי המים בכינרת עכורים,לא?

    האם ניסתי גם דימוי TW ?

    בהצלחה בשנה הבאה

    השבמחק
    תשובות
    1. דור ידידי ,אני אכן איש ים אבל מאוד אוהב את המתוקים!!
      לשאלתך , בחרתי לנסות בפלורוקרבון בפעם הראשונה אחרי שתקופה די ארוכה שבה אני לומד את העיניין.
      קודם כל אני עוקב אחרי דייג הבאס בארה"ב ושם הם משתמשים בו המון כמעט לכל האפליקציות ,אצלנו לא מחשיבים את הפלורו כחוט שממלאים איתו רולר אלא רק כלידר.
      נתחיל בייתרונות שלו ממה שלמדתי.

      א- אכן הפלורו הוא חוט שאמור להיות פחות נראה לדג ,לא שקוף לחלוטין אך להבדיל מניילון ניצנוץ השמש לא פוגע בו ולכן נחשב פחות נראה.
      שוב בכנרת זה לא כל כך משפיע כי לרוב המים עכורים אך עדיין יש מקומות שקופים יחסית ושתדע שלמושט מעבר לזה יש ראיה מעולה!!
      ב-חוט פלורו מטבעו קשוח יותר מניילון והוא פחות נמתח אך אם זאת יש לו עדיין מתיחה ככה שהוא יושב בין הניילון לבד ,מספיק קשיח שנרגיש את התנועה של הדמויי (שלא כמו בניילון) אך עדיין סלחני לעומת הבד.
      ג-החוט בגלל החומר שממנו הוא עשוי יותר עמיד וחזק יחסית לטסט מניילון ואולי מבד בטח כאשר הוא משתפשף עם סלעים!!
      יתרון גדול בכנרת.
      ד-היום כאשר שוק חוטי הפלורוקרבון מאפיל על חוטי הניילון והבד בשוק הבאס והמתוקים האמריקאי (מחזור המכירות בתחום הזה בולע את הדייג במלוחים) ייצרני חוטים משקיעים המון בפיתוח הפלורו ואני חייב לציין שהוא נזרק מעולה!!
      ה-הפלורו כחוט שוקע יותר טוב מניילון ובד כאשר הבד ברמת העיקרון בכלל צף ,דבר זה תורם בתפעול של הדמויים ,דמויים מגיעים יותר עמוק ועובדים יותר טוב!!

      מעבר להכל אני לא הקושר הכי טוב בעולם ולשבת לקשור כל פעם תלאי שדמויים נתקעים בכנרת זה לא בשבילי.

      זה היה ארוך.....מקווה שלא עייפתי;)

      ניסיתי WALK THE DOG (של SMITH) על הבוקר אבל פרט לפיספוסים לא היה באיזור הזה עיניין איתו ,במקומות אחרים בכנרת הלך לי לא רע איתו על הבוקר.

      מחק
  2. כל הכבוד לך אחי היקר.
    ומאחל לך בהצלחה לשנה הבאה.

    השבמחק