יום שני, 13 ביולי 2020

סיכום עונת הז'ירז'ור במים המתוקים ,כנרת/ירדן 2020

טוב חברים ,

מי שמכיר אותי ידוע שרוב הדייג שלי מסתכם בים אבל אחת מהאהבות הגדולות שלי מאז ומעולם היה מים מתוקים!!





אולי זה בגלל שאין לנו הרבה וזה רחוק לנו מהמרכז ,הכנרת ,נהר הירדן ,מבחינתי זה כמו קסם ואני מאלה  שאפשר לומר עליהם  שלמצב הרוח יש קשר ישיר למפלס הכנרת;)

אז ברגע שהסירו את מגבלות הקורונה ובד בבד עם איסור הדייג מהסירות מצאתי את עצמי מבלה הרבה זמן נהיגה על כביש 6 צפונה ונהנה מכל רגע.

לא אשכח את הנסיעה הראשונה וההגעה לחוף דקל ,מקום שביליתי בו הרבה עונות של ז'ירז'ור..
אומנם ראיתי הרבה תמונות מחברים ,סרטונים בפייסבוק על עליית המפלס אבל כמו שכולנו יודעים אין כמו מראה עיינים ואכן לקח לי דקה בכדי לעכל את המראה!!!
לא זיהיתי בכלל את החוף ואני לא חושב שאני זוכר את הכנרת ככה!!

בגלל העליה האדירה היה צריך לחפש מקומות חדשים ,בתוך המים יש הרבה עצים ,סלעים ומכשולים אחרים ולא בכל מקום יש גישה ואפשרות לדיג אבל זה לא יעצור אותנו.....
אני חייב לציין שהדיג לא השתפר פלאים ,ציפיתי בחלומות לדג בכל זריקה אבל לא כך היה המצב ,הדיג טוב ולפרקים אפילו טוב מאוד אבל דיג דומה לשנים עברו ,טוב ,אי אפשר להתלונן יותר מידי.

באמת טעימה קטנה:






יצאו המון ביניות ומושטים ,חלקם ממש יפים אבל העונה כולה בכנרת הסתכמה לשיא אחד גדול של החבר לצוות אורי ברנס שמצליח בסשן אחד של אחר הצהריים להביא בינית ארוכת ראש יפיפיה של 2.415 קילו ,תפיסה נפלאה!!!







אחרי שמיצינו את הכנרת יצאנו לחקור את אזור הירדן ודווקא שם נתקלנו באכזבה...:(
לפחות במקומות שאנחנו מכירים  העליה של המפלס לא שיפרה את הדייג אלא כמעט חיסלה אותו לחלוטין...
ברוב המקומות כמעט בלתי אפשרי לדוג וגם איפה שניתן היה לזרוק דמויי בין כל השיחים והענפים היה נראה כאילו הדגים נעלמו לגמרי ,אולי בגלל שהכנרת עלתה כל כך הזרימה האטה ולא טובה לביניות ,אני לא יודע בדיוק.....אך זה המצב אז החלטנו לעלות לירדן ההררי ששנים לא נראה ככה,כיף לא רגיל ,זרימה חזקה ,הטבע בתפארתו.

הבליכה לאורך הנהר ללא מטיילים ,בשקט מוחלט (מה שאפשר לי פעם ראשונה באזור להיתקל פנים אל מול פנים עם שני חזירים ענקיים שהופתעו ממני לאחר שיצאתי מסבך גדול) פרט לזרימת המים שווה אפילו בלי הדגים ודגים יש!!!
מגניב לתפוס ביניות בזרם החזק ,כל בינית של 200-300 גרם נותנת מכה כאילו היא פי 4 בגודל ,כיף לא רגיל!!

למרות שלא נראה שיש ביניות גדולות בהררי ורובם אם לא כולם עד 600 -700 גרם במקסימום ,זה כיף.









אז זה הסיכום הקטן שלי ,זהו חוזרים לים עד לשנה הבאה.....

4 תגובות: