יום שישי, 4 בדצמבר 2015

מדור התחזוקה של הבלוג : כמה טיפים לשמירה ותחזוקה של מקלות חלקים.

טוב חברים, השבוע מצב הים ההפכפך השאיר אותנו בבית.....

זמן טוב לעשות קצת עבודות ומשימות שהבטחתי לאישה ודחיתי זמן רב....;)

אחרי שסיימתי את כל המשימות נשאר לי קצת זמן ;) אז החלטתי לכתוב  פוסט קצר וקליל עם קצת טיפים שיעזרו לנו לשמור על מקלות החלקים שלנו לאורך זמן.
למרות שאני יודע שבעידן של היום אנשים מחליפים מקלות בקצב מסחרר......ובפייסבוק יש עשרות פוסטים של התחדשות ואחרי חודש פוסטים של מכירה יד שניה כמו חדש "פעמיים בים" ;)......החלטתי לכתוב את הפוסט לאנשים שמחזיקים מקל יותר משנה...



כמו רבים במחלה אני אוהב להתחדש, אבל יש לי גם פינה בלב לדברים ששירתו אותי לאורך זמן ויש לי סנטימנטים אליהם, ככה שיש לי בארסנל מקלות שבשימוש כבר כמה וכמה שנים טובות.

צריך לזכור, שאם אנחנו רוצים לשמור על משהו לאורך זמן צריך לטפל בו נכון.
אני אתן כאן דגשים על שתי "מחלות" של מקלות חלקים:

1.התבלות של תפס/ידית האחיזה/זריקה.
2.שחיקה של החיבור בין שני החלקים.




1.תפס האחיזה משעם:

עם המקלות המודרניים שיש היום, אני לא בטוח כמה זה רלוונטי לרובכם אבל אני מאמין שיש כמה יחידי סגולה שיודעים להעריך רכיבי OLD SCHOOL.
החברה הצעירים אולי לא יודעים אבל פעם רוב מקלות הז'ירז'ור הגיעו כאשר החומר שממנו עשוי תפס האחיזה היה משעם.
רק שתדעו שגם היום שעם נחשב כחומר הרבה יותר איכותי ויקר מה-EVA, אומנם הוא קצת יותר כבד מ-EVA אבל יש הרבה אנשים שמעדיפים אותו עד היום, ויש המון יצרני מקלות שמשתמשים בו ולא עוברים בכוונה ל-EVA שהוא חומר זול יותר.
אחד מהמקלות היקרים שלי ה-DAIKO ARTESANO CASTASIA מספינות הדגל של המותג מגיע עם ידיות אחיזה משעם.



הבעיה של השעם שבמשך הזמן וללא תחזוקה הוא יכול להתפורר ולהתפרק.
ולכן אני משתמש כבר תקופה ארוכה בנוזל מיוחד ששומר עליו:

U-40 CORK SEAL



על החומר קראתי במאמר של בונה מקלות COSTUM שרשם שכשהוא בונה מקל עם תפס שעם הוא מורח את השעם עם החומר הזה לפני שהוא שולח את המקל ללקוח וזה שומר עליו.
החומר לא יקר בכלל, בסביבות חמש דולר לצנצנת והכמות מחזיקה שנים.
אני חייב לציין, שמי שיש לו מקל עם ידית משעם ומתכוון להשתמש במקל יותר משנה - זה מוצר חובה!!.
אני מורח את השעם פעם בחצי שנה והוא בהחלט שומר עליו גם במראה וגם בטקסטורה.
אני אתן עוד קצת פרטים והסבר בסרטון המצורף.

קישור למוצר ברשת:

http://www.tacklewarehouse.com/U-40_Cork_Seal/descpage-CORK.html

2. שחיקת חיבור החלקים:

אני מאמין שחלק מהדייגים שמחזיקים מקלות חלקים מעל לשנה נתקל בבעיה הזאת.
מדובר על שחיקת החיבור בין החלקים שגורם לחלק העליון להסתובב מעצמו בזריקות עד שאנחנו מגיעים למצב שבו החלק העליון יכול ממש לעוף לנו בזריקה.....

יש שני שלבים ב"מחלה" של מקלות חלקים:

1.השלב הראשון הוא -שהחלק העליון מתחיל להסתובב מעצמו במהלך הזריקות והעבודה.
חשוב לציין, שאם לא נטפל בבעיית התזוזה המתמדת של החלקים, היא תאיץ את השחיקה שתגרום בסופו של דבר לחלק העליון לעוף בזריקה.
לבעיה הזו יש פתרון - מוצרים המבוססים על שעווה (די דומה לשעווה שמשתמשים גולשי הגלים).
המוצר שאני משתמש בו הוא  Fishing Rod Ferrule Wax של חברת SMITH היפנית, דומה לליפסטיק ומחירו בסביבות ה-10 דולר.



פשוט מורחים על החלק הזכר והוא תורם לחיבור וגם מגן משחיקה נוספת (הסברים נוספים בסרטון).

קישור למוצר ברשת:

http://www.saltywatertackle.com/accessories/smith-rod-wax-184.html

2.השלב השני הוא - כאשר אין כבר נעילה בין שני החלקים ובכל זריקה החלק העליון מאיים להתעופף....
יש כאלה שפשוט יחליפו מקל אבל יש מקלות שהזיכרונות לא נותנים להיפרד מהם.
התהליך לא מסובך מידי אך מצריך עבודה.
פשוט לוקחים חומר מילוי, ניתן להשתמש במגוון של חומרים: אפוקסי עדין ודבקים.
מורחים שיכבה עדינה על החלק הזכר ומלטשים עד להחלקה וכל הזמן בודקים ומורידים שיכבה עד שהחלקים נכנסים בלחץ.
אני כבר החזרתי לחיים שני מקלות ששנה אחרי השיפוץ עדיין תקינים!!!(הסבר נוסף בסרטון).

סרטון עם טיפים לאחזקה ושמירה:


#קישור לסרטון ישירות ליוטיוב (למי שמתקשה לראות בסלולארי):

https://www.youtube.com/watch?v=LNMCDym0W40&feature=youtu.be

עד כאן חברים להפעם, מקווה שלא שעממתי אתכם...,עד לפעם הבאה, שימרו על הציוד שלכם:)

תגובה 1: